Tuesday, July 7, 2009

Assalamualaikum,

Semenjak dua menjak ni sering saja sakit sakit badan, sekejap Mami sakit tangan kanan sampai tak boleh nak angkat tangan lansung, kemudian sakit kaki,sering terjaga tengah malam kaki cramp, sampai keluar air mata sakitnya. Jadi Mami pun browse la internet, mencari kalau kalau ada doa doa yang sesuai dijadikan amalan.

Alhamdulillah hari ni Mami jumpa sat petua yang boleh diamalkan sekiranya terjadi penyakit yang menular mcm H1N1 tu lah.

Sama sama lah kita amalkan , Insya Allah dengan izinnya kita dijauhkan dari penyakit itu.

"Dengan nama Allah, yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.Kami berlindung dengan Mu Ya Allah,Tuhan yang memiliki keagungan dan kekuasaan,kami berpaut padaMu Ya Allah, Tuhan pemilik sekalian alam yang ghaib,dan kami bertawakkal padaMu Ya Allah, Tuhan yang hidup lagi tidak mati.Wahai Tuhan kami,Jauhkanlah kami daripada wabak ini, lindungilah kami daripada kebinasaan yang dasyat,dan peliharalah kami daripada segala penyakit yang berjangkit, ta'un dan bala bencana,dengan ihsan Mu, wahai Tuhan yang Maha Lembut lagi Maha Mengetahui,Sesungguhnya Mu Ya Allah Maha Berkuasa ke atas segala sesuatu".


Caranya:
1. Baca doa ini 3 kali pada setiap pagi dan petang.
2. Sebaik2nya dimulakan dan disudahi dengan selawat ke atas nabi(pembuka dan penutup doa macam yang kawan2 selalu buat).

Ni masih dok cari lagi doa untuk sakit tangan dan kaki ni.................

Kalau jumap Insya Allah kita post dekat sini.

Wassalam

No comments:

Post a Comment